- Bu konu 19 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 15 yıl 11 ay önce
The PROFESSOR tarafından güncellenmiştir.
- YazarYazılar
- 2 Şubat 2009: 14:39 #20251
dilara
ÜyeYasak olmasına rağmen gebe hayvanların kesilmesinin önü alınamıyor. Mezbahanelerde kesilen dişi hayvanların yüzde 30’unun gebe olduğu tespit edildi. Uzmanlar, gebe hayvanların kesilmesinin ülke ekonomisini milyonlarca lira zarara uğrattığını söylüyorlar.
Hayvan Hakları Kanunu uyarınca, insan ve çevre sağlığına yönelen önlenemez tehditler bulunan acil durumlar dışında yavrulama, gebelik ve süt anneliği dönemlerinde hayvanların kesilmesi yasak. Tarım Bakanlığı da, 7 ay ve üzeri hayvanların kesilmesini yasaklıyor. Ancak kasapların erkek hayvan bulmakta güçlük çekmesi, erkek hayvanların dişiye göre pahalı olması ve yeterli denetimin olmaması nedeniyle kesilen dişi hayvan sayısı her geçen gün artıyor. Kesilen dişi hayvanların yüzde 30’unun gebe olduğu tespit edildi. Gebe hayvanların kesilmesi bazı olumsuzlukları da beraberinde getiriyor. Bunlardan biri, damızlık hayvan sayısının azalması ve buna bağlı olarak hayvancılığın yok olması. İkinci olumsuzluk ise gebe olarak kesilen hayvanın etinde bulunan hormon nedeniyle et kalitesinin düşmesi. Gebe hayvan kesiminin önlenememesinin her yıl ülke ekonomisini milyonlarca liralık zarara uğrattığını belirten uzmanlar, yeni doğmuş yerli ırk dananın 200, kültür ırkı dananın ise 500 TL değerinde olduğunu ifade etti. Gebe kesimlerinin önlenmesi için satış yerlerinde hayvanın gebe olup olmadığının belirlenmesi ve veteriner hekimlerin görevlendirilmesi gerektiğini vurgulayan uzmanlar, Tarım Bakanlığı’nın mezbahaya getirilen hayvanlar için istediği menşei şahadetnamesi, kulak küpesi ve pasaport gibi belgelerin yanı sıra kesilecek hayvanın gebe olmadığını gösteren bir de belge istemesi gerektiği kaydetti. Bakanlığın, kesilebilecek hayvanlarda gebelik sınırını 7 aydan 3 aya indirilmesi gerektiği de ifade edildi. Vatandaşların göz veya elle kontrollerde hayvanın gebe olduğunu anlamasının imkansız olduğunu belirten uzmanlar, “Gebe olduğu belirlenen hayvanın kesilmesine kesinlikle izin verilmemeli.” dedi. Bu uygulama ile ekonomiye de önemli katkı yapacağını belirten yetkililer, doğurgan hayvanların kesilmesinin ülke hayvancılığına da zarar verdiğini söyledi. Gebe hayvanın kesilmesi dinen yasak olmamakla birlikte sosyal ve ekonomik çıkarlar göz önünde bulundurulduğunda mübah olduğu ifade edildi.
2 Şubat 2009: 15:38 #70388Murat KUTAY
ÜyeBU KESİMHANEDE ÇALIŞAN VETERİNER HEKİMLER NE YAPIYOR ACEBA ?
3 Şubat 2009: 09:13 #70443kanka_lidis
ÜyeBU KESİMHANEDE ÇALIŞAN VETERİNER HEKİMLER NE YAPIYOR ACEBA ? sorusuna özel bir kesimhanede belli süre görev yaptığım için cevap vermek istedim.
ben yaklaşık beş ay kadar mezbahada muayene veteriner hekimi olarak çalıştım. mezbahada çalışmak dışarıdan bakıldığı gibi kolay bir iş değil. hele özel bir kesimhane ise sıkıntı çok büyük. birçok tüberkülozlu hayvanı, agoni halinde kesilmiş hayvanı… imha ettim. ama nasıl? imha kararıma sürekli itiraz edildi ve tarım il müdürlüğünden veteriner hekim talebinde bulunuldu. tarım il müdürlüğünden gelen hekimler( ki %99 çok bilinçi ve bilgili hekimlerdi) de imha kararımı onayladı. bunun akabinde büyük bir baskı altında çalışmaya başladım. imha kararı verdiğim hayvanların sahipleri beni tehdit etti. bayan olduğum için işi bilmediğimi idda ettiler ama ben doğru kararlar aldığımdan eminim. gelelim gebe hayvan konusuna inanın kesimhanede gebe hayvanların kesiminin önüne geçmek çok zor. hergün onlarca büyükbaşa rektal muayene ile gebelik tanısı koymaya çalıştım ama bu iş veren tarafından ve hayvan sahipleri tarafından çok tepki aldı.ve inanın hergün o kadar hayvana rektal muayene yapmak çok zor oluyor. denildiği gibi bu soruna yetkililerce çare bulunmalı.yanı gebe olmadığına dair belge ile gelmeleri çok sağlıklı bir karar olur ve kesimhane hekiminin de daha emin ve güvenle rahat hareket etmesini sağlar. birçok küçük başı geri yolladım ama maalesef tam olarak önüne geçemedim. MALUM ÖZEL SEKTÖR. hakarete varan eleştiriler aldım. ben işe başladıktan sonra işlerin azalması çalışanları da etkiledi ve onlar da bana eleştiride bulundular. bu gibi birçok sorun…..
bir de kesimhanede gebelik dışında görülmesi gereken o kadar sorun var ki. etlerin hijyeni, saklama depo koşulları, uygun olmayan sevkiyat şartları, çalışanların gerekli eğitimi almamış olmaları ve yaptıkları işin halk sağlığı açısından ne derece önemli olduğunun bilincinde olmamaları, kesime gelecek hayvanların evrak takibin tam olarak yapılamaması, kesimhane sahiplerinin sadece kar amacında yoğunlaşmaları….gibi daha bir çok sorun var.
Bu nedenle kesimhane hekimlerine eleştiride bulunan kişilere cevap olması açısından açıklama yapma gereği hissettim. evet haklısın kesimhane hekimlerine çok büyük işler düşüyor ama lütfen şunu dikkate alın uygun koşullar olsa zaten vicdanı olan hekim hata oluşmasını önler ve sağlıklı kesim gerçekşeştirir. ben buna ancak beş ay dayanabildim dediğim gibi kesimhane hekimliği uzaktan görüldüğü kadar kolay değil. bu yüzden yorum yaparken biraz kendimizi o insanların yerine koymak gerekir. ben çok kısa süre dayanabildim çünkü psikolojimi çok yıprattı ne pahasına olursa olsun işten çıktım. günün hayat şartları çok zor ve böyle zor şartlarda işverenin istekleri doğrultusunda çalışmak durumunda kalan insanlar var. Allah onlara yardım etsin.Dilerim ki kesimhanede insan sağlığını tehdit edici sorunlar en kısa zamanda çözülür ve muayene veteriner hekimleri de iyileştirilmiş daha sağlıklı koşullarda vicdanları rahat bir şekilde çalışır.
3 Şubat 2009: 22:34 #70608Benim mezbahada çalışan birçok veteriner hekim arkadaşım mevcut…Hepsinin hekimliklerini biliyorum…
Bu haberler normal geliyor o yüzden…4 Şubat 2009: 10:24 #70665dilara
Üyeburalarda çalışan veteriner hekimler olarak türlü türlü bahaneler gösterip ayrıca ülke hayvancılığını da zarar uğratarak gebe hayvan kesimine göz yumuluyorsa diyecek hiçbirşey yok. mesleğimizi ne hale getirdiler yazık..
5 Şubat 2009: 02:33 #70850BriqanD
ÜyeBence hep veterıner hekımlerı suclamak yanlıs. cunku bu sıstemde bu sartlar altında calısıp uc kurustan olmamak ıcın malesef bazı seylere goz yumdukları bellı ve bılıyorumda.
5 Şubat 2009: 10:33 #70901dilara
Üyeüç kuruştan olmamak için bazı şeylere göz yumuyorlarsa bu mesleği bıraksınlar o zaman!..
6 Şubat 2009: 07:31 #71212kanka_lidis
Üyebence de sadece veteriner hekimleri suçlamak çok yanlış. ve yorumlara baktığımda böyle yapacaklarsa işi bırakıp gitsinler demek gerçekten çok kolay gelir uzaktan. ama biz veteriner hekim olarak iş bulmakta zorlanıyoruz, 4000 adet veteriner hekim alınacak dendi ama alınan sayılara bakın çok az. özel sektöre baktığımızda istanbul gibi bir yerde arkadaşlarımız iş başvurusunda bulunduğunda söylenen maaş 650 TL. bu rakamla nasıl geçinebilirler istanbul gibi bir yerde. bir çok arkadaşım kriz nedeniyle ücretsiz izine çıkarıldı. aile desteği olmayan kendi başına geçinmek durumunda olan insanlar var.
Bence sadece hekimleri suçlamak doğru değil.ben de bir kesimhanede muayene veteriner hekimi idim şartlarım uygun sayılırdı işi bıraktım.ama hayat çok zor ve bu zor şartlar altında çalışan insanlar var. tabiiki veteriner hekimler işini doğru yapmalı buna kesinlikle katılıyorum. ama iş verenler için de yaptırımlar olmalı insanları göz göre göre hata yapmaya zorlamamalılar.ve rica ediyorum sürekli meslektaşlarımızı suçlamayalım. daha geniş bakalım olaya.
6 Şubat 2009: 08:02 #71215BriqanD
ÜyeKeske bıraktım dıyınce bırakılabılse o kadar kolay olsa. okadar verdıgı emek karsılıgını alamamak kendını bıle gecındırememek cok zor durumlar tok acın halınden anlamaz dıye bosuna dememısler…
6 Şubat 2009: 08:34 #71232dilara
Üyedevleti bir kenara bırakıyorum çünkü hiçbir zaman ağızlarından çıkanı uygulamıyorlar ama bizler mesleğimizin ne olduğunu bile bile,herşeyi göze alarak gelmedik mi veterinerlik fakültesine?? en azından ben mezun olduktan sonra işsiz kalmayı da parası çok az olsa da yinede çalışmayı göze alarak geldim. çünkü hayvanları seviyorum.. mesleğimi seviyorum..
6 Şubat 2009: 09:05 #71239Murat KUTAY
ÜyeArkadaşlar burda tok açın halindenden anlamaz diye bir konu yok…
Bu olayların iç yüzünde yine biz veteriner hekimlerin suçu var…
Veteriner Hekimler odalarında muayene veteriner hekimi ile çalışacağı yer arasındaki sözleşmede 2.000 tl yazıyor…
Ama kimse 2000 tl almıyor _ Neden?
Çünki başka veteriner hekim arakdaş ben bu işe yerleşeyim diye işverene diyorki ben sözleşmede 2000 yazsada 1500 e çalışırım diyor…
Bir başkası diyor ben 1000 e çalışırım diyor…
Diğeri diyor ben işsizim 750 ye bile çalışırım..
Bu yıllarca başımıza gelen olaylar…
Daha sonra yıllar ca bu iş olduktan sonra ve veteriner hekim sayısı da çoğalınca artık teklif veren işveren de şu tavrı takındı…:
“İşte sana 650 çalışıyorsan çalış değilse veteriner hekim çok..başka birini buluruz…”
İşte bu tavrı takınmasına bizler sebep olduk…
.
Çözüm basit: Bütün veteriner hekimler berbaer ve birlikte hareketseler,odalarımızı daha faal hareket etmeye zorlasak ve oda kurallarına bağlı kalsak..işverenler 650 ye çalışacak veteriner Hekim bulamadığı anda:Hem veteriner hekimler kazanacak hem de mesleki itibarımızın yerine gelecektir diye düşünüyorum…
Çünki işverenler veteriner hekim çalıştırmak zorundalar..keyfi bir iş değil yani.mutlaka bir veteriner hekimle anlaşmaları lazım…..
Saygılar…
6 Şubat 2009: 11:10 #71243kanka_lidis
Üyedilara’ya
okulda iken çok faklıdır iş ortamına atıldığın an çok farklıdır. şimdi diyeceksiniz ki hayır ben hep aynıyım ve aynı kalacağım.evet belki de oyle olacak(ki inşallah da öyle olur.)ama hayatta herkes sizin kadar şanslı olmayabilir. biz de bazı şeyleri göze alarak geldik bu mesleğe. iki senedir özel sektörde çalışıyorum ve sizin de bazı zorlukları anlamanız için biraz çalışmanız gerektiğini düşünüyorum.( bu ifademi yanlış anlamamanızı umarım)hayvanları seviyorum mesleğimi seviyorum demişsiniz çok doğru çünkü böyle düşünmeyen,hissetmeyen insanlar veterinerlik fakültesinden hakkıyla mezun olamıyor bence. birçok arkadaş vardı sadece üniversite mezunu olmak için bu fakülteyi tercih etmiş, ve okulu biterene kadar da bu düşüncesi değişmemiş, ‘okul hayatı boyunca üç dört kere hayvana dokunduğunu ifade eden arkadaşlar vardı( o da muhtemlen pratik sınavlarında olmuştur)’ çok az paraya çalışmayı göze alarak geldim demişsiniz ayrıca, beş yılınızı bitirin ve çalışmaya başlayın bakalım o zaman verdiğiniz emeklere karşı çok az miktarda maaş almak zorunuza gitmeyecek mi. çünkü siz bu mesleği seviyorsunuz emek veriyorsunuz ve sonunda çok az maaş alıyorsunuz bence bunu bir daha düşünün. ileride aileniz için hakkınız olarak ii bir gelecek hazırlamak isteyeceksiniz ama bu gelecek az maaşlara çalışarak hazırlanamaz maalesef.
o yüzden çok az maaşa çalışırım demektense hakkımızı arayarak mesleğimize önem kazandırmak için faaliyetlerde bulunmamız gerekiyor bence….[hr]
Murat Kutay’a
kesinlikle söylediklerinize katılıyorum. mesleğimizin değerinin düşmesine sebep olan örnekler vermişsiniz çok doğru. geçen yaz iş ararken bir veteriner hekimle karşılaştım iş arıyordum ve et parçalama ünitesi olan bir marketin iş ilanından bahsettim. kendisinin daha önce bu işi yaptığını, marketten gelecek parayı ek gelir olarak gördüğünü ve marketten aldığı ücretin 250 TL olduğunu ifade etti(şaka gibi inanın bana böyle bir teklif yapılıdığında okuduğum senelerin emeklerin karşılığı bu mu diye gözlerim doldu ) nasıl olsa o para beni yormadan geliyordu gibi bir ifade kullandı ve ben dondum kaldım. aynı şekilde bunun mesleğimizin değerini düşürdüğünü ifade ettiğimde ise okulu ne zaman bitirdiğimi sordu ve yeni bitiren tüm mezunlar idealist olur sizin gibi düşünür dedi.arkadaşlar bunlar yaşanan örnekler ve çok üzücü.biz veteriner hekim çalıştırma zorunluluğu olan işletmelere karşı kararlı dursa idik sizinde dediğiniz gibi çok az miktarda ücretlere meslektaşlarımızı çalıştıramazlardı. burada suç tüm veteriner hekimlerin. ve bu kararlı duruşu sadece birkaç hekim değil herkes sergilemeli ki sonuç alınsın. dilerim bizim gibi düşünen hekim sayısı artar, hakkını arar ve mesleğimiz hakettiği değere kavuşur.
6 Şubat 2009: 12:04 #71246BriqanD
Üyekanka_lidis acıklamaların cok acıklayıcı ve etkılyıcı olmus.
Bende kesınlıkle Murat Kutay’a katılıyorum.Acıklamalarınız ıcın tsk.6 Şubat 2009: 12:42 #71248BriqanD
Üye[size=large]Iyı bır ısınız olmasına sevındım. meslek hakkındakı soyledıklerınız cok ıyı ve dogru dedıgıme neden boyle bır cevap verdınız ve benı neye dayanarak duyarsız olarak nıteledınız anlayabılmıs degılım benım hakkımda en kucuk bır bılgıye sahıp olmadan nasıl boyle yazdınız gercekten cok sasırdım. Bu hayat kımseye dort dortluk degıl meslegın sorunlarını en ınce ayrıntısına kadar takıp etmeye calısıyorum elımden geldıgınce. Ben hıc bır sozumu unutmam merak etmeyın….[/size]
ve tanımadınız bırını lutfen duyarsızlıkla nıtelendırmeyın benden sıze bır tavsıye…6 Şubat 2009: 13:59 #71249dilara
Üye…beş yılınızı bitirin ve çalışmaya başlayın bakalım o zaman verdiğiniz emeklere karşı çok az miktarda maaş almak zorunuza gitmeyecek mi. çünkü siz bu mesleği seviyorsunuz emek veriyorsunuz ve sonunda çok az maaş alıyorsunuz bence bunu bir daha düşünün.
sizde kendi ağzınızla söylüyorsunuz ”sevdiğim işi yapacağım..”
insanın sevdiği işi yapması parayla pulla ölçülecek birşey değil. - YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.