1. Anasayfa
  2. Hayvanlar Alemi
  3. Veteriner Hekimlere Sorun
  4. hiperimmun serum kullanımı
6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Yazar
    Yazılar
  • #25817

    20 günlük simental yaklaşık 60 kg C.A buzağı (prematüre doğmuş)

    hayvan sahibine doğumdan hemen sonra ishal ve öksürüğe karşı verdiğimiz Septicol verilmiş.köylüde zaman kavramı biraz karmaşıktır, kullanmak için biraz beklemiş aklı sıra..buzağı biraz öksürünce septi-serumu sakladığı BUZLUKTAN cıkarıp çözdürüp deri altı yapmış..10 dakika içinde tremor ve titremeler buzağı boylu boyunca uzanmıs haliyle solugu klinikte almış..
    ilk muayene de kalp frekensının gayet normal solunumun hafif depresif olduğu buzagının hipersensivite içerisinde olduğu ufacık seslere ve dokunmalara karşı cırpınma hareketleri yaptıgını mukozaların ve vücut sıcaklıgıının normal oldugunu ayrıca kanul ile vucudunun farklı yerlerine yaptıgım uyarma hareketlerine bacaklar ve bedenin muhtelif yerleri dahil yanıt vermediğini gözlemledim.
    Sahada oldugum için diger klinikteki veteriner hekimi arkadaşım HİSTAVET ++KAFEDİF ++NOVA CYAN uygulamıştı..gelip yaklaşık bir saat gözlemledikten sonra 80 cc i.v CAL-VET uyguladım..(gelişme yok hayvan felç olmuş gibi uzanıyor) 30 dakika sonra 80 mg metilprednisolon i.m ve ardından s.c 2 mg adrenalin uyguladım.
    bu uygulamadan 9 dakika sonra cırpınmalar başladı.beraberinde solunum depsere oldu.2 dakika kadar bıcak elimizde bekledik ancak solunumu uyarmaya calışırken agızdan yogun şekilde kan geldigini gördüm akciper patlamış gibi kan gelince kesmek zorunda kaldım.

    ŞÜPHEM ANAFLAKTİK ŞOK TABİKİ AMA HAYVAN SAHİBİ PENİSİLNLE BULAŞIK ATIK ENJEKTÖR KULLANMIŞ OLUP PENİSLİN ŞOKUDA OLABİLİR… BU GİBİ DURUMLA KARŞILASIP SONUC ALAN VAR MI ?

    Ergin Dinç Akr. Vet. Hek.

    #98969
    avatar of buminbumin
    Üye

    sedatif ve atropin antihistaminik birde steroid
    mümkünse birde serum takılmasını önerirdim
    başıma gelmedi ama zor bi vaka kurtarılması zormuş
    hiperimmun serumun buzlukdan çözdürülmüş olması belki buzağıda bu tepkiyi vermiştir

    #98971

    hayvan prematüre dogmuş yaklaşık 20 gün ünce buda demek oluyor ki akciğerler gelişimini tamamlamamış(A.C”ler gelişimini son 15 gün içerisinde tamamlar)bu zaten önemli bir kriter artı bunun yanısıra hayvana süt içirme sırasında a.c”lere sıvı kaçırılmış olabilir!!! yapılan tedavi dogru ancak uygulanan kalsiyumun kalp üzerine olan toksik etkisinden dolayı agızdan kan geldigini düşünüyorum. A.c”ler patlamış olsa burundan kan gelmeliydi ( yogun olarak)ve zaten akcigerlerde kollaps varken üstüne birde kalbin baskılanması sonucu dogurmuş. tavsiyem sadece kafein( yüksek ateş yoksa)ve bir Nonsteroidantienflamatuar uygulamasıyapılması ve hayvanın temiz hava solumasının saglanması imkan varsa solunum cihazına baglanması.(nekropsi yapılmasını öneririm)

    Septiserum içinse uygulama yapılması kesinlikle yanlış çünkü biyolajik maddeler muhafaza şartları korunarak saklanmalıdır.dondurulup çözme sırasınsa olan bir maniplasyondan bir anaflaksi oldugu açık.
    iyi çalışmalar başarılar diliyorum…

    #98972

    doğumdan 20 gün sonra zaten sepiseruma faydalı bir yanıt alımaz uygulama yanlış,çünkü hekim arkadaşlar bol keseden satış yapıyor,…
    serum içindeki maddelere karşı aşırı duyarlılık reaksiyonu şekillenmiş büyük ihtimal,
    uygulanan kafein ve adrenalin aynı anda verilmez,kalp üzerine baskılayıcı etkisi
    vardır.
    yüksek kan basıncı,allerji sonrası damar geçirgenliginin bozulması,ile akciğerde kanama şelillenmiş,bir süre sonra alveol_bronşlarda tıkanma sonucu boğularak ölüm şekillenmiş diye olaya yaklaşıyorum.
    antihistamik+steroid+akciğer ödemine faydalı olacağında diüretik verilebilir.
    bu ilaçlar tercihen iv kullanılmalıdır.
    adrenalin anaflaktik şokta sc.kullanılabilir.ancak kafein ve atropin le
    beraber kullanılamazlar.

    #98973

    arkadaşlar benden önce yapılan uygulamaları ve sonrasında uyguladıgım seyleri yazdım. dikkatli okuyun lutfen ..tavsiye ettiginiz uygulamarı sanırım yapmış bulunmaktayız..dikkatinizi cekiyorum uygulamarı birebir araya ne kadar zaman koyarak yaptıgımıza..solunum deprese olduktan sonra yaklasık iki dakika daha düzenli şekilde kalp çalışmaya devam etti nefes almayacagını düşünerek kestirdim.

    ayrıca atropin kullanımının bu gibi durumlarda etkisinden söz edilemeyecegi kanısındayım atropinin genel cercevede çalışma sekli bildigimiz gibi bradikardilerde inhibitör vagal tonusu bloke ederek ki kalp atımının artmasını sağlamak kalp ritminin düzenli oldugunu bizzat araklı olarak dinledigimi söylemek istiyorum ikinci ve bizi ilgilendiren görevi damarlar üzerindeki dolaylı olarak gercekleştirdigi vazokonsturuktor etki kii anaflaktik durumda damar permabilitesinin artısı vazodilatasyonla ilgili degil damar ceperinin tahribatından kaynaklanır..damarlarda bu tahribata sebep olan olay immun sistemin gereksiz derecede igE üretmesi degilmidir..ve dolayısıyla zaten fazla olan igE leri antihistaminiklerle arttırmak yine gereksiz bir enjeksiyon diye yorumluyorum..

    yorumlarınız için teşekkürler..kesinlikle tecrübesine güvenen biri olarak basit değil beni zorlayan bir vakaydı.

    Ergin Dinç Akr. Vet. Hek.

    #98978
    avatar of buminbumin
    Üye

    antihistaminikler mast hücrelerinden salgılanan histaminler içindir ki anaflaktik şokda görülende budur

    dediğim gibi zor bi vaka olmuş ama kullanacak ilaç sayımız elimizde kısıtlı birde uyaranlara karşı aşırı tepkiden söz ettiğin için o ilaçları yazdım

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.